|
Vlado Gregor |
Je evidentné, že bohaté národy majú svoje
problémy a chudobné zase svoje,
často hovoria úplne inými jazykmi, a podobne ako pri stavbe babylonskej veže
strácajú schopnosť porozumenia. Vyhlasujú sa roky milosrdenstva a pritom sa
tvrdí, že nám ide práve a najviac o tých chudobných. Lenže, milí moji,
milosrdenstvo tu nie je nato, aby tolerovalo tie najrôznejšie a
najbizarnejšie chute a ospravedlňovalo všetky ich následky bez naznačenia
akejkoľvek ľútosti.
Pre ľudí v blahobyte, ktorí sa za pomoci bohatého
štátu bez problémov uživia, alebo aspoň vyžijú, je často manželský sľub a
z neho vyplývajúce povinnosti a zodpovednosť prázdnym pojmom. Takisto je
im v podstate jedno, či sa budú podporovať zo spoločných daní tie
najpodivnejšie zväzky a tie najoriginálnejšie chute a chúťky.
Dlhodobo, intenzívne a takmer zúfalo prosím
našich pastierov, aby si uvedomovali, že zodpovedajú predovšetkým za to
chudobné, veľké a rôzne zatúlané stádočko, ktorému nemajú pliesť hlavu a všetky
jeho, aj neuveriteľné, zablúdenia ospravedlňovať. Milosrdenstvo bez
spravodlivosti je prázdnym pojmom, ako aj odpustenie bez ľútosti a tolerancia
bez poriadku a pravidiel.
Všetci tí chudobní, ukrivdení a pomýlení
čakajú jasné slovo a konkrétnu podporu a nie prázdne reči o milosrdenstve pre
nezodpovedných, lenivých, drzých a v konečnom dôsledku aj veľmi reálne nemilosrdných.
Na zakázané ovocie máme všetci chuť, chlapi, ženy aj všetky „medzidruhy“, a
všetci sme hriešni a podliehame vášňam a omylom. Často za to pykáme a ľutujeme
to, čo nenapraviteľné sme spôsobili, a väčšina z nás si neželá, aby nás naši
predstavitelia, aj tí najvyšší, v takom niečom podporovali, schvaľovali to
a uľahčovali nám to.
Je to cesta z blahobytu a poriadku do marazmu,
bahna, chudoby a anarchie. Nehovoriac už o strate viery a o tom, že hlásané
milosrdenstvo sa časom zmení na nevýslovnú a úplne zbytočnú krutosť pre mnohých
a možno aj na peklo pre tých, ktorí iných na takúto cestu nasmerovali. BODKA.
::
Prečítajte si:
Problémy treba riešiť pri koreňoch ich vzniku, nie chytať zajaca za chvost. Súčasný priepastný rozdiel medzi chudobnými a bohatými má na svedomí nehumánny spoločenský poriadok - kapitalizmus. Odráža sice prirodzené ľudské vlastnosti - mať, vlastniť, vládnuť a to za akúkoľvek cenu, aj cenu ľudských životov, ale je sebecký, nehumánny.
OdpovedaťOdstrániť