5. 3. 2016
Svoju občiansku volebnú povinnosť som si
splnil už predpoludním. Môj dojem: účasť je pomerne veľká, prichádzajú aj mladí
ľudia, priebeh volieb bezproblémový.
6. 3. 2016
Všímam si, že slovo „pokora“ najčastejšie
vychádza z úst nepokorných, namyslených, samoľúbych politikov. A naši premúdrení analytici hovoria o šoku
z výsledkov volieb. Možno len dúfať, že ten šok ich prebudí a vráti
do reality.
7. 3. 2016
Prezident republiky vyhlásil, že sa stretne so
zástupcami všetkých novozvolených parlamentných strán s výnimkou strany
Mariana Kotlebu. Niektorí sa pridávajú a tvrdia, že sa s predsedom
Ľudovej strany Naše Slovensko nestretnú, že mu nepodajú ruku, že o ňom
nebudú hovoriť (to isto nedodržia), skrátka, budú ho ignorovať, a rovnako
tak jeho straníckych druhov... Dôsledkom bude podľa mňa to, že táto strana
získa v ďalších voľbách ešte viac. (Otázka na okraj: Nehovoril náš pán
prezident, že chce byť prezidentom všetkých občanov?)
8. 3. 2016
Naši predkovia, nech aj neškolovaní jednoduchí
ľudia, vedeli ako žiť, vedeli, čo je dobré a čo zlé – a nebáli sa to
pomenovať. My túto životne dôležitú schopnosť či vlastnosť akosi strácame.
Toľko pomýlených, popletených, poblúdených ľudí, koľko sa ukazuje dnes, svet
ešte nevidel.
9. 3. 2016
Povolebné rozloženie politických síl nás
chtiac-nechtiac vedie k predčasným voľbám. Vylúčiť však nemožno ani to, že
sa predsa len vytvorí akási koalícia, dostatočne súdržná na to, aby vydržala
štyri roky. Otázkou je, čo by ju držalo pokope.
10. 3. 2016
Je možné zložiť slušnú koalíciu
z neslušných a hádavých ľudí, ktorí sa vzájomne zo všeličoho obviňujú?
V politike je vraj možné všetko.
11. 3. 2016
Zvolenie Andreja Medveckého za poslanca NR SR
som vnímal ako čiernu škvrnu na volebnom výsledku Ľudovej strany Naše Slovensko
(Medvecký má problémy so zákonom – bol podmienečne odsúdený za jazdu pod
vplyvom alkoholu a teraz je obvinený z ďalšieho trestného činu). Dnes
sa dozvedám, že sa vzdal poslaneckého mandátu, zrejme ho k tomu primäla
vlastná strana. Pochybnosti však zostávajú. Namiesto neho totiž podľa
medializovaných informácií nastupuje dvadsaťdva ročný mladý muž a idú
o ňom nie najlepšie chýry... V každom prípade by ľudia v takom
veku nemali byť vo veľkej politike. O zákonoch a smerovaní štátu
musia rozhodovať skúsení ľudia!
12. 3. 2016
Roztrhlo sa nám veľké a špinavé vrece
s obvineniami, podozreniami, protirečivými vyhláseniami... Nie, tu nejde
o ekonomiku, nejde (prvotne) o peniaze – ide o ideu, postoj
k svetu, svetonázor, aj keď si to asi väčšina aktérov neuvedomuje.
V tomto zápase je dôležité správne rozlišovanie, lebo v princípe ide
vždy o voľbu medzi dobrom a zlom.
::
Snem Slovenskej národnej strany potvrdil vo
funkcii predsedu Andreja Danka. Zároveň odmietol koaličnú spoluprácu s
„neštandardnými“ politickými subjektmi.
13. 3. 2016
Stále si kladiem otázku (aj keď možno naivnú),
kde sa berú všetci tí novinári, analytici, politológovia, samozvaní
intelektuáli a odborníci, rozširujúci reči, ktorých dreňou je tvrdenie, že
Slováci sú nechápaví, nemoderní, neznášanliví. Kde sa berú? Kto ich platí?
Prečo dostávajú toľko priestoru?
14. 3. 2016
Staré príslovie hovorí: Kto dobre rozlišuje,
dobre učí. Kresťan musí rozlišovať podľa učenia Ježiša Krista. Známy spisovateľ
Paul Johnson v knihe o Ježišovi (český preklad: Ježíš; Brno,
Barrister & Principal, 2012) píše, že jediným spôsobom, ako pochopiť
Ježišovo učenie, je opakované čítanie evanjelií.
Ján Maršálek
::
::
PriestorNet patrí ľuďom súcim na slovo,
rozhľadeným a kultivovaným...
Staňte sa jeho priaznivcom: podrobnejšie
informácie.
"... kde sa berú všetci tí novinári, analytici, politológovia, samozvaní intelektuáli a odborníci, rozširujúci reči, ktorých dreňou je tvrdenie, že Slováci sú nechápaví, nemoderní, neznášanliví?" Nuž, veď oni hovoria o sebe!
OdpovedaťOdstrániť"jediným spôsobom, ako pochopiť Ježišovo učenie, je opakované čítanie evanjelií."
OdpovedaťOdstrániťAk je tato veta tak ako je napisana pravdiva, preco nie su protestanti jednotni v chapani ucenia Pana Jezisa? Nemozno jedno ucenie chapat milionmi odporujucich si vykladov.
Vaša námietka má opodstatnenie.
OdstrániťMyslel som to (a hádam aj P. Johnson) ako spôsob vnútorného prehlbovania viery, resp. duchovného života, vzťahu k Bohu.
Samozrejme, to musí byť rámcované a usmerňované učením Cirkvi.
Aby bolo zrejmejšie, ako Paul Johnson chápe potrebu opakovaného čítania evanjelií, citujem jeho slová:
Odstrániť„Jediný spôsob, ako pochopiť Ježišovo učenie, je opakovane čítať všetky evanjeliá, až jeho podstata prenikne našou mysľou. (...) Evanjeliá sú určené na to, aby boli čítané, a to opakovane. Čím častejšie tak činíme, tým väčšie je naše potešenie z nich, tým hlbšie je naše porozumenie a tým viac a lepšie vnímame ich realizmus. Je v nich pravda.“