|
Vlado Gregor |
V čom spočíva opovážlivosť a nebezpečenstvo v
smerovaní nielen sveta, ale aj katolíckej Cirkvi? Čo svedčí o erózii tej Skaly
Petrovej, o ktorej veríme, že ju brány pekelné nepremôžu?
Sledoval som hádam pred mesiacom Vatikánsky
magazín a bolo to v polospánku, pretože som bol značne unavený, už neviem, či
z posúvania kníh, alebo montáže regálov. Išlo tam o stretnutie otca
Františka s džinistami – a v priamom preklade som počúval, akí sme si všetci
rovní, aké sú všetky viery rovnaké, ako treba byť tolerantní ku všetkým
a ku všetkému a už mi tam chýbalo len to boľševické vsio ravno,
alebo total egal... Podobne som bol ani nie nahnevaný, ale znechutený
mudrovaním otca Tomáša Halíka, že všetci profesori z Oxfordu hlasovali za
Európsku úniu, kým upratovačky a taxikári za odchod z nej.
Milí moji, neuvedomujeme si, že tá novodobá
Babylonská veža je zámerne stavaná na protikresťanských zásadách a že európski
komisári sa ani neunúvajú premenovať, aby sa odlíšili od tých boľševických? Nie od jedného človeka a nie od jedného kňaza
som počul, že strach v Cirkvi je teraz oveľa väčší ako za komunistickej
diktatúry a liberálne dusno začína byť nedýchateľné.
Pozrite sa, roky robím vo veľkej knižnici a
išli mi cez ruky haldy kníh. Vidím, čo sa tvrdilo nie až tak dávno, tie reči o
nepriateľoch ľudu a svetlých zajtrajškoch, o tisícročných ríšach, ktoré
pretrvali desaťročia a o rôznych posvätných jednotách, priam adorovaní
egalitarizmu v najbizarnejších formách. Úcta k originalite, úcta k hodnote
kočišov a šoférov, roľníkov a farmárov, otrokov a robotníkov, bola a je
pochovávaná zaživa a v meniacich sa, ale v podstate rovnako drzých a hlúpych
variantoch.
To, čo sa hovorilo o diktatúre proletariátu, o
morálnom kódexe marxizmu-leninizmu, ale aj o existencii nadčloveka a zrušení
takzvanej otrockej kresťanskej morálky, sa vracia stále znova a úcta k
nezmyslom je asi nevykoreniteľná. Tí, čo sa v nacizme vyhlasovali za elitu,
pochádzali väčšinou z najhoršej spodiny a takisto budovatelia komunizmu patrili
k tým nezodpovednejším a bezcharakternejším. Reči o vyššej rase a jasnej
uvedomelosti, o výkonnosti triednej a či národnej avantgardy, sa vracajú v
stále nových baleniach, a slogany o bratstve, rovnosti a slobode takisto.
Raz sme neuvedomelí, potom zase
nedemokratickí, ale vždy sme my tí sprostí, ktorí tých nadľudí vozíme a po nich
upratujeme. Po nie dlhom čase zalamujeme rukami a lámeme si hlavu, koľko
hlúpostí, pokrytectva a zbytočnej škody dokážu vyprodukovať školení a vzdelaní,
ale nafúkaní a tvrdohlaví učitelia dokonalosti.
Donekonečna sa rozprávalo o diktatúre
proletárov, o proletárskom internacionalizme, o rozkvete čistej, vybranej
a už konečne bezchybnej rasy. Akoby sme nechceli vidieť, že teraz sa tvrdia
podobné nehoráznosti o pozitívnej diskriminácii, politickej korektnosti,
rodovej rovnosti a príbuzných odrodách typu vsio ravno, total egal
– a už konečne... Vždy z nich vychádza ako tá najtotálnejšia, najpokryteckejšia
a najbojazlivejšia Cirkev katolícka. Áno, iste, my kresťania si uvedomujme aj
svoje omyly a hriešne tendencie, ale bráňme sa proti tomu, aby sa nestali
konečným a kompromitujúcim faktom!
KYRIE ELEISON! PANE, ZMILUJ SA!
Vlado Gregor
::
Katolícka cirkev je všeobecná, univerzálna a nie je teda viazaná na jednu kultúru, národ či civilizačný okruh. Svätý Otec František vyjadruje túto univerzalitu – katolicitu a osobitne nám Európanom svojím pôsobením pripomína, že náš pohľad nie je pohľadom celej Cirkvi. Treba nám s pokorou prijímať takú lekciu.
OdpovedaťOdstrániť