Vlado Gregor |
Je to veľký paradox existencie, že bez
nedokonalosti a zla by tu vlastne žiadna existencia nemohla byť, ba nemohol by
tu byť ani humor, lebo podstata vtipu je v tom, že využíva našu nedokonalú
informovanosť a chabé chápanie. Vygraduje vďaka tomu do vtipnej pointy, ktorú
často pochopí aj menej vzdelaný človek.
To, že múdrosť, vzdelanie a skúsenosť nie sú
zárukou rozumného prístupu k životu a chápania samozrejmostí, nám dokazuje
nedávne predvolebné politické „zmagorenie“, aby som to pekne nazval. Po
tisíckach rokov zlých a konkrétnych skúseností ľudia nevedia a nechcú pochopiť,
že nie politika, ale dobrota srdca, pevná viera a statočný charakter tvoria
históriu, prítomnosť aj budúcnosť.
Píšem väčšinou stručne, hoci mám toho na srdci
aj v hlave oveľa viac. Chcem totiž čo najmenej ľudí čo najmenej uraziť a
znevážiť. Pretože „Božie slovo je ostrejšie ako každý dvojsečný meč“ (porov.
Hebr 4, 12 a Iz 49, 2).
Vždy, keď sa viera v Boha začne spájať s
politikou, vedie to k zhlúpnutiu jednotlivcov aj národa a k nevyhnutnej
katastrofe, alebo aspoň k značným škodám a zbytočnému trápeniu. Je to naznačené
už v 5. knihe Mojžišovej, v hlave 28, kde nachádzame v protiklade takzvané
žehnajúce a preklínajúce verše. Toto sa ťahá cez múdroslovné knihy a prorokov a vrcholí to v evanjeliu Ježiša Krista. Preto si nielen neustále myslím, ale aj hovorím a píšem, že jeho prijatie je nevyhnutné aj pre predstaviteľov a hýbateľov jeho vlastného národa.
žehnajúce a preklínajúce verše. Toto sa ťahá cez múdroslovné knihy a prorokov a vrcholí to v evanjeliu Ježiša Krista. Preto si nielen neustále myslím, ale aj hovorím a píšem, že jeho prijatie je nevyhnutné aj pre predstaviteľov a hýbateľov jeho vlastného národa.
Vo veľkej miere je politika prepojená
s vierou v islame. Trochu som čítal zásady šaríe a minimálne polovica je o
tom, ako treba káfirom, to jest neveriacim, robiť napriek a zle. Napriek
rešpektu k Ježišovi a Márii, ktorý v Koráne nachádzame, má teda islam ďaleko k
skutočnej úcte k nim…
Zlo a bieda, alebo zlá, biedy a nedokonalosti
sú teda iste nevyhnutné, ale Boh nám nielen celými dejinami, ale aj vlastným
príbehom v osobe Ježiša Krista dáva poučenie, čo sa dá a čo nedá robiť a
nakoľko je dobré bezpodmienečne odpúšťať a trpezlivo čakať a nie vyháňať čerta
diablom.
Sledujeme teraz, v období rozmachu vedy,
civilizovanosti a blahobytu, ako to evidentné dobro a úspechy môžu ľudstvo a
ľudskosť degradovať a degenerovať. Vytráca sa spolupráca, solidarita a láska,
pretože každý si vystačí sám pre seba a je spokojný s vlastným, často
virtuálnym, piesočkom, ktorý ho jedine zaujíma. Isteže, to nie je cesta ani pre
jednotlivcov, ani pre národy, ani pre ľudstvo – tento štýl života by nás iste
nedoviedol k dôstojnému zakončeniu dejín, k bodu Omega, ktorý by znamenal
objektívny a pevný, hoci aj milosrdný súd nad ľuďmi a ich občas aj nezavinenými
hlúposťami, ktoré počas osobnej i svetovej histórie stihli a dokázali napáchať.
Vlado Gregor
::
Odporúčané:
::
Váš názor nás zaujíma! Môžete ho vyjadriť
formou komentára pod článkom. Ďakujeme.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Pravidlá diskusie v PriestorNete
1. Komentovať jednotlivé príspevky môže každý záujemca, a to pod svojím menom, značkou alebo anonymne.
2. Komentáre nesmú obsahovať vulgarizmy ani urážlivé a nemravné vyjadrenia, nesmie sa v nich propagovať násilie; zakázané sú aj ostatné neetické prejavy, napríklad nepodložené obvinenia. Komentár by mal byť zameraný na predmet príspevku a nie na osobu autora či redaktora.
3. Komentáre nesúladné s predchádzajúcim ustanovením, rovnako tak bezobsažné komentáre, nebudú publikované.
4. Diskusia je moderovaná – znamená to, že zverejnenie komentára nie je okamžité, ale závisí aj od časových možností redaktora. Redaktor má právo odmietnuť, čiže nepublikovať komentár aj bez udania dôvodu.
5. Odoslaním komentára jeho autor vyjadruje súhlas s týmito pravidlami.