V nedeľu 22. septembra 2019 sa
v Bratislave konal tretí Národný pochod za život. Možno ho označiť za
vydarený, z hľadiska organizačného aj z hľadiska účasti (prišlo naň
viac než 50 tisíc ľudí). Ciele pochodu sú nepochybne ušľachtilé a tomu
zodpovedajú mnohé reakcie z radov verejnosti. Prirodzene, vyskytli sa
i menšie problémy. Vždy je čo vylepšovať a vždy sa nájdu veci,
o ktorých možno viesť rozumnú diskusiu. Ja by som napríklad na takomto
podujatí očakával viac vážnosti a modlitby, a tiež viac politiky –
v zmysle dôrazného apelu na volených zástupcov a predstaviteľov
štátu, aby dôslednejšie obhajovali stáročiami overené etické normy a aby
nedovolili šírenie mravne rozkladných sociálnych experimentov. Tak či tak,
organizátorom a podporovateľom pochodu patrí poďakovanie.
Žiaľ, ale to sa vlastne dalo očakávať, prišli
aj reakcie úplne pomýlené, odmietavé až nepriateľské, nenávistné, a to
najmä z prostredia „progresívno-liberálnych“ médií. Osobitne sa v tom
vyznamenal Denník N a denník SME (nie bez dôvodu tieto periodiká už
dávnejšie dostali prezývky: Denník Nenávisti a SMEti).
Všimnime si – pars pro toto – dva články
dokumentujúce mentálny svet odporcov Národného pochodu za život.
Martin Šimečka publikoval v Denníku N
(internetové vydanie, 24. 9. 2019) paškvil s názvom Otázka účastníkom
pochodu za život. Pýta sa v ňom, či „môže byť nejaká idea správna aj
napriek tomu, že sa k nej hlásia fašisti“. Chce vyzerať múdro, ale pritom
považuje za zbytočné „hlbšie premýšľať o samotnom probléme interrupcií“,
radšej sa oháňa údajnou hrozbou fašizmu; fašistom je podľa neho tuším každý,
kto má iný názor než on sám. O organizátoroch pochodu za život tvrdí: „Za
nepriateľa považujú odporcov zákazu interrupcií, a preto sú ich priateľom
fašisti.“ Mimochodom, aj „fašisti“, aj „zlí ľudia“ (výraz M. Šimečku) zastávajú
napríklad ideu lásky k vlastným deťom. Má to znamenať, že táto idea nie je
správna?! Skrátka, Šimečkove otázky a pochybnosti sú falošné, slúžia len
na prekrytie podlosti, s ktorou pristupuje k otázke ochrany
nenarodených.
Podobný paškvil vyšiel z hlavy „teológa“
Michala Havrana (S kotlebovcami nemáme žiadne spoločné ciele; SME,
tlačené vydanie, 26. 9. 2019). Článok je plný táranín o „bigotných kresťanoch“.
Pravdaže, nechýba zmienka o slovenskej histórii a „klérofašistickej
klike“. Zaujímavé, M. Havran videl na Národnom pochode za život hlavne
„absurdné scény“, zelené vechte“, „metafyzickú bohorovnosť“ a desiatky
slovenských katolíckych farárov a biskupov, ktorí „stáli v jednom
šíku s fašistami a nepovedali ani jediné slovo“. Nuž, naozaj zvláštne
videnie, alebo presnejšie: perfídne, hlúpe, demagogické.
Ani kvázi odborné mudrovanie, ani
prekrucovanie dejín, ani liberálne pokrokárstvo nezmení pravdu. Veci treba
nazývať pravým menom. Život je život a smrť je smrť!
Pravda napokon zvíťazí, presadí sa, falošní
proroci padnú do zabudnutia, ale to neznamená, že si môžeme dovoliť mlčať, keď
ide o obranu kresťanských (všeľudských) hodnôt. Postaviť sa za pravdu je
vecou cti i zdravého rozumu. Nesmieme prenechať verejný priestor tým, čo
šíria kultúru smrti.
Ján Maršálek
::
Odporúčané:
::
Vážený čitateľ,
ak chcete získať publikácie z našej edície,
ako aj exkluzívne informácie o našom portáli,
prihláste sa na odber e-mailového mesačníka:
PriestorNet – niečo navyše!
Vďaka za článok. Už nemám síl ani chuť sa takýchto aktivít zúčastňovať. Všetci účastníci pochodu boli zosmiešnení liberálnymi médiami, parlamentom a zástancami a podporovateľmi kultúry smrti. Zdá sa mi, že účasť na podobných aktivitách má klesajúci trend. Žiaľ aj život podľa morálnych zásad. Zdá sa mi, že už žiadna zo strán, ktoré majú nádej prekročiť hranicu vstupu do parlamentu neháji morálku. Žijeme naozaj v čudnej spoločnosti. Ale to konštatoval už aj žalmista pred mnohými storočiami v Izraeli. Sme na smiech všetci čo si myslíme, že morálka má zmysel a je základom pre osobný, rodinný a spoločenský život. Zdá sa mi, že už aj v Cirkvi sa mnohí tomuto chorému trendu, kde materiálne a ekonomické hodnoty nadsadzujú nad duchovné a morálne. Ľudovít
OdpovedaťOdstrániťKresťania musia rátať s odporom sveta, aj s posmeškami a urážkami. Napriek tomu, ba práve preto sú verejné akcie potrebné...
OdstrániťNesmieme sa dať zatlačiť do pozície trpného vyčkávania na vývoj situácie. Niekedy treba ísť do bitky, aj keď je z ľudského hľadiska odsúdená na neúspech.
nechcem vnášať pesimizmus a skepsu, ale dôvod na optimizmus a plytvanie silami na nič neprinášajúce aktivity nevidím. Zatvárajú sa semináre, kostoly, horia katedrály amorálnosť demonštruje svoju silu... Aký zmysel malo referendum spred niekoľkých rokov a aký pochody za život? Pýtam sa úprimne a so záujmom Čo to prinieslo pre Slovensko, svet, rodiny, občanov, kresťanov? Ešte je tu sila a vďaka za ňu, že sú ľudia ochotní sa angažovať ale cítim ako slabnú sily mne i ľuďom okolo mňa. Silácke reči a hranie sa na hrdinov a hnanie obetavých a ochotných na vopred prehraté barikády podľa mňa nepomôže ničomu. Ľudovít
OdpovedaťOdstrániťPán Ľudovít, nehnevajte sa, ale nemôžem súhlasiť a naopak, dávam za pravdu pánovi Jánovi M. Ľudia už neraz išli do vopred prehratých bitiek a vždy to malo význam. Boh vždy a všade vidí. Nijaké dobré úsilie nemôže byť zbytočné.
OdpovedaťOdstrániťJa sa vôbec nehnevám, som vďačný za názor, len pretože neviem čo bolo na tom prehratom referende spred pár rokov a čo je dobré na pochodoch za život sa pýtam, či by mi to nevedel niekto vysvetliť, pretože mám pochybnosti o tom či sa jednalo o akciu, ktorá má zmysel a či bola skutočne dobrá? Po ovocí máme hodnotiť ľudí ale snáď aj našu činnosť. Nepochybujem napr. o národnej púti v Šaštíne, či iných pútnickych podujatiach o správnosti ich konania. Ak by sa našiel niekto a prezradil mi niekoľko dôvodov o správnosti týchto čudných podujatí bol by som rád. Ja mám právo si myslieť, rád by som sa mýlil, že niektorí čudní aktivisti potrebovali presadiť seba, alebo chceli nikomu ukázať slabosť nás kresťanov a biskupi sa dali nahovoriť a urobili propagáciu aj zabezpečili podujatie... ľudovít
OdpovedaťOdstrániťMyslím si že aj prehraté referendum má zmysel, a to veľký. Pohne svedomím mnohých tých čo boli ľahostajní a nezúčastnili sa ho. Vidiac šialenú aktivitu a zomknutosť neotrockistov a pasivitu mlčiacej väčšiny, nabudúce už prídu. (Hanba mi, no je to aj môj prípad.)
OdstrániťÚprimnosť sa cení. A ešte viac ochota hľadať pravdu.
Odstrániť