Ilustračná snímka: PriestorNet |
Pre vyššie uvedené slová neprestávam dúfať. Strata viery, ktorú predpovedal Kristus, je totiž tu. My sme ho zapreli, uctievame bohyňu Gaiu a boj za celosvetový mier a zdravie. Boj za mier – čo je to za nezmysel? Nie je zmierenie sa so zlom horšie ako vojna? Aj keď inovovaná náuka Cirkvi tvrdí, že spravodlivá vojna nemôže existovať. A ako môžeme bojovať za zdravie takým spôsobom, že ľudí psychicky, fyzicky i ekonomicky ničíme? Už antický Hippokrates chápal, že zlá je liečba, ktorá škodí viac ako liečená choroba.
Práve po Druhom vatikánskom koncile sme akosi
stratili schopnosť ctiť si Boha a s vierou ho o niečo prosiť. Naši hierarchovia
málokedy spomenú Boha, Krista ešte menej. Už len čakám, kedy spomenú veľkého
architekta vesmíru. Mimochodom, o ovládnutí veľkej časti Cirkvi vírusom nie
budovania katedrál, ale búrania základov podrobne a konkrétne píše portál Lumen
de lumine, ktorý pochybovačom o tomto procese vrelo odporúčam.
Mám pocit, ako keby nepriatelia Krista momentálne napínali všetky svoje svaly a hlavne všetku svoju prefíkanosť. Pomôže nám jedine to, že budeme bystrejší ako oni. Náš Pán a Stvoriteľ nám daroval k tomu všetky predpoklady a talenty. Nezakopávajme ich! Preto tých nenávistníkov a posmeškárov pozorne sledujme a hovorme im o ich slabých miestach. Je iste nebezpečné hádzať svoje perly pred svine, ale je tiež jasne napísané, že ak my zaprieme Krista, aj on zaprie nás.
Obávam sa, že odporný alibizmus zapustil v
Cirkvi veľmi pevné korene. Sami kňazi mi do ucha šepkajú o strachu, ktorý
zavládol, a vyplašených je možno viac ako v rokoch päťdesiatych. Berieme si príklad
z dobrého vojaka Švejka: „My jsme tady všichni Češi, ale nikdo o tom nemusí
vědět...“ Neviem, či som to presne citoval, ale vy, moji čitatelia, viete, že tým
chcem vystihnúť súčasnú deprimujúcu situáciu.
Žiaľ, hanbíme sa za svoju vieru.
Zapieranie Ježiša sa astronomicky šíri medzi nami kresťanmi a vo vnútri
cirkevných štruktúr. My predsa nemôžeme, minimálne od pastorálneho koncilu,
tvrdiť pravý opak toho, čo máme v evanjeliu napísané. Hlavné heslo koncilu bolo
„aggiornamento“, doslova „zdnešnenie“, teda prispôsobenie sa dnešnému svetu.
Nemám pocit, že práve to je vzor, ktorý máme bezmyšlienkovite nasledovať.
Nebolo to tak za čias Ježiša ani v budúcnosti nebude, teda ani dnes.
Permanentne platí: „Neprispôsobujte sa tomuto svetu“ a „moje Kráľovstvo nie je
z tohto sveta“.
Modlime sa teda za tých, ktorí nevedia, čo
činia, ale hlavne za tých, ktorí to vedia, ale sa boja. Je asi lepšie zomrieť
s rovným chrbtom ako fňukať a báť sa so zohnutým chrbtom a pokriveným
charakterom.
KYRIE ELEISON! PANE, ZMILUJ SA!
Vlado Gregor
::
Rozhovor s autorom: Ježišov
odkaz pretrvá
::
Prosíme, nebuďte ľahostajní.
Postavte sa za pravdu, vyjadrite svoj názor – napríklad formou komentára pod
článkom.
Ak vás zaujíma, čo pripravujeme, ak chcete získať publikácie z našej edície, prihláste sa na odber e-mailového mesačníka: podrobnejšie informácie.
O tom, že trpíme krízou viery, resp. krízou identity, nepochybujem, je to zjavné, ale nemyslím si, že je správne viniť za to Druhý vatikánsky koncil. Koncil nie je príčinou problémov, je vlastne ich dôsledkom, je odzrkadlením procesu, ktorý začal v Európe kvasiť už pred zhruba dvesto rokmi a práve v šesťdesiatych rokoch minulého storočia nabral novú dynamiku, získanú „vynájdením neomarxizmu“ (vulgárny materialistický ateizmus bol nahradený jeho subtílnejšou, prepracovanejšou formou, ktorá je zákernejšia a nebezpečnejšia pre svoju sofistiku a ukazovanie „peknej tváre“)... Z hľadiska riešenia týchto problémov vnútri Cirkvi považujem za veľmi múdry postoj kardinála Roberta Saraha, preto odporúčam čítanie jeho kníh (vyšli aj v slovenčine). Vyvolávanie rozkolu je vždy dielom diabla!
OdpovedaťOdstrániťStotožňujem sa s Vami, pán Maršálek, a ďakujem Vám za kultivovaný postoj. Nemôžeme sa donekonečna vyhovárať na koncil. Tade cesta do budúcnosti nevedie.
OdpovedaťOdstrániť