ZÁPISNÍK (1/2022)
Po krachu revolúcií, ktorá chceli zmeniť svet hrubou silou, začali služobníci Antikrista uplatňovať inú taktiku – zamerali sa prioritne na oblasť kultúry a práva, s cieľom zmeniť zmýšľanie ľudí a fungovanie verejnej správy tak, aby sa revolučné zmeny mohli nenápadne uchytiť v každej sfére života. Po niekoľkých desaťročiach ich úsilia musíme konštatovať, že slávia úspech, prostredníctvom takzvaného pochodu inštitúciami dosiahli to, čo sa nepodarilo ich predchodcom presadiť násilím. Spoločenská mentalita teraz už korešponduje so zámermi revolúcie. Víťazí sekularizmus, hodnotový relativizmus, multikulturalizmus, kult peňazí, zdravia a úspechu.
::
Staronovým modlám sa začali klaňať aj mnohí
kresťania, a tí ostatní boli zatlačení do kúta s odôvodnením, že sú
nemoderní, bigotní, zaostalí, neprispôsobiví alebo nezodpovední... Nepriamo to
priznali v denníku Sme (vydanie z 23. 12. 2021): „Na Slovensku sa
dá už istý čas pozorovať, že intelektuáli, vzdelaní a v spoločnosti rešpektovaní
ľudia používajú veľmi tvrdý slovník voči kresťanom. Je v tom niečo
výsmešné, vieru považujú za prejav nevzdelanosti a naivity.“ Inými slovami,
kresťania sa stali terčom posmechu i vyhrážok. A pritom – formálne –
tvoria väčšinu obyvateľstva!
::
Východisko z krízy nehľadajme v politike.
Treba ísť hlbšie, hlbšie ako šli revolucionári. Treba ísť k podstate. Kresťanstvo
to umožňuje i vyžaduje. Jadrom problému je kríza identity a z nej
plynúca kríza viery, to znamená, že riešením je návrat ku koreňom, teda
obrátenie sa k Pravde, ktorú nám ukazuje Písmo a Tradícia.
::
Revolúcia chce zničiť Cirkev, kontrarevolúcia
bojuje za obnovu kresťanskej kultúry a civilizácie. Roberto de Mattei v knihe
Druhý vatikánsky koncil (slovenské vydanie: Bratislava, Nadácia Slovakia
Christiana, 2019) spomína pojmy „revolúcia“ a „kontrarevolúcia“ v tom
zmysle, aký im dal „plodný prúd katolíckeho myslenia, ktorý bol označený za
kontrarevolučný“. V súvise s tým cituje z dokumentu, ktorého autorom
je Mons. Geraldo de Proença Sigaud: „Nezmieriteľný nepriateľ našej Cirkvi a katolíckej
spoločnosti je v tomto konflikte aktívny už päť storočí, pričom pomalým,
systematickým a zhubným procesom podkopal a zničil takmer celý
katolícky poriadok, čiže Božie mesto, a na jeho mieste sa usiluje vybudovať
mesto človeka. Jeho meno je revolúcia. Čo chce? Budovať celú štruktúru ľudského
života, spoločnosť a ľudstvo bez Boha, bez Cirkvi, bez Krista, bez
Zjavenia, spoliehajúc sa iba na ľudský rozum, zmyselnosť, žiadostivosť a pýchu.
Za týmto účelom potrebuje Cirkev od základov rozvrátiť, zničiť a nahradiť“
(s. 83). A ďalej: „Konšpirácia revolúcie je jednotná a organizovaná.
Proti takejto konšpirácii treba bojovať taktiež jednotne a organizovane...“
(s. 85).
::
Pravdaže, kresťan bojuje hlavne duchovnými
zbraňami. Ako píše apoštol Pavol v Liste Efezanom (6, 10+11+16): „Upevňujte
sa v Pánovi a v sile jeho moci. Oblečte si Božiu výzbroj, aby
ste mohli čeliť úkladom diabla... Pri všetkom si vezmite štít viery, ktorým
môžete uhasiť ohnivé šípy zloducha!“
Ján Maršálek
::
Predchádzajúci: ZÁPISNÍK (50/2021)
::
Vážený čitateľ,
ak chcete získať publikácie z našej edície,
ako aj exkluzívne informácie o našom portáli,
prihláste sa na odber e-mailového mesačníka:
PriestorNet – niečo navyše!
V gréckokatolíckom chráme počas liturgie mladý muž napadol kňaza. Stalo sa to na Nový rok v Bardejove.
OdpovedaťOdstrániťKomentár k tomu, ktorý stojí za pozornosť (približne od 15. minúty):
https://www.youtube.com/watch?v=Uyaocj3sSFk