Karol Dučák |
Pre Slovensko je už priam charakteristický
sebatrýznivý postoj k minulosti vlastného národa, predovšetkým vo vzťahu
k histórii Slovenskej republiky 1939–1945 (od 14. marca do 21. júla 1939
Slovenského štátu). My Slováci sami seba bičujeme, presnejšie
povedané, isté politické kruhy na Slovensku chcú neustále bičovať národ za
to, že Slovenský štát vznikol 14. marca 1939 ako satelit nacistického Nemecka.
Stále tá istá archaická línia, relikt
slovenskej komunistickej historiografie totalitného režimu od roku 1948 do roku
1989, v ktorom tak smutne dominoval PhDr. Ivan Kamenec CSc.! Presne ten
istý triviálny štýl výkladu dejín Slovenského štátu, respektíve Slovenskej
republiky 1939–1945, aký do omrzenia verklíkovali nomenklatúrne komunistické
kádre pred Novembrom 1989! Znovu to tvrdohlavé, zanovité odmietanie pochopenia
dejinných súvislosti s nezvratnými politickými dôsledkami.
Stále tie isté recyklované urážky na adresu jediného prezidenta prvej Slovenskej republiky a prvého prezidenta Slovákov v histórii vôbec Dr. Jozefa Tisa, neprávom obviňovaného zo sympatií k nemeckému nacizmu a predovšetkým zo spoluúčasti na likvidácii Židov.
Je príznačné, že kým v minulosti
znevažovali vojnový štát Slovákov a jeho prezidenta, katolíckeho kňaza Dr.
Jozefa Tisa v prvom rade boľševici a ateisti rôzneho razenia, dnes sa
k týmto tradičným nepriateľom pridávajú neomarxisti, ktorých predĺženou
rukou je slovenský „mainstream“, reprezentovaný takými servilnými plátkami, ako
sú Denník N, SME, či niektorými súkromnými komerčnými televíziami.
Nádejou je nová generácia slovenských
historikov, nezaťažená predchádzajúcim režimom, ktorá už dávno vyvrátila
politicky zmanipulované hodnotenie histórie slovenského národa v rokoch
1939 až 1945 a morálne rehabilitovala Dr. Tisa. Za všetky uveďme
jedno vyjadrenie historika Ústavu pamäti národa Petra Jašeka z roku 2015,
podľa ktorého bol vznik Slovenského štátu 14. marca 1939 „v daný historický
moment najlepšie možné riešenie“ (sita.sk).
Priam sa natíska otázka, prečo práve my
Slováci by sme si mali sypať popol na hlavu, keď aj omnoho silnejšie
národy, ako napríklad Francúzi, kolaborovali s Nemcami. Dokonca slávny
maršal Henri Philippe Pétain, hrdina prvej svetovej vojny, bol po
druhej svetovej vojne pre kolaboráciu s nemeckými nacistami odsúdený na
smrť za vlastizradu a pred potupnou popravou ho zachránil len generál
Charles de Gaulle, ktorý jeho trest zmiernil na doživotie. A takých
politikov bola v Európe tej doby celá plejáda. Medzi najznámejších patria
Arthur Seyss-Inquart, Vidkun Quisling, ale aj viacerí ďalší politici
po celej Európe, ktorí slúžili Adolfovi Hitlerovi.
Príslušníci národov, z ktorých pochádzali
títo politici, však necítia potrebu prejavovať sebatrýznivý postoj
k minulosti vlastného národa. Dokonca ani Židia vôbec nepociťujú potrebu
vykonávať orgie sebabičovania za to, že 150 000 vojakov židovského pôvodu
bojovalo v armáde Adolfa Hitlera! Niektorí z donútenia, ale mnohí iní
oddane a z presvedčenia. Ako uvádza americký historik Bryan Mark Rigg,
ktorý túto problematiku dlhé roky skúmal, 150 000 vojakov židovského
pôvodu bojovalo v radoch nemeckej armády počas druhej svetovej vojny.
Pritom „títo ľudia sa cítili Nemcami
a boli presvedčení, že slúžiť v armáde ich vlasti nie je len povinnosťou,
ale aj dôvodom na hrdosť. Chceli bojovať s nepriateľmi Nemecka, hovorí americký
historik Bryan Mark Rigg. Väčšina vojakov Wehrmachtu židovského pôvodu o
holokauste nevedela, avšak boli aj dôstojníci ako poľný maršal Erhard Milch –
fanatický národný socialista, ktorý o vyvražďovaní Židov vedel a schvaľoval ho“
(cz24.news).
Tieto skutočnosti boli šokom pre celý svet,
ale aj pre samotných Židov, z ktorých mnohí trpeli v nacistických
koncentračných táboroch. Kto boli títo židovskí vojaci, ktorí verne
slúžili režimu Adolfa Hitlera?
Ak použijeme nemeckú terminológiu, išlo o 60
tisíc polovičných Židov, 90 tisíc štvrtinových Židov a ďalších 5 až 10
tisíc plných Židov, teda takých, ktorých obaja rodičia boli Židia. Mnohí z nich
pochádzali z rodín s dlhou vojenskou tradíciou. Už ich pradedovia, dedovia
a otcovia bojovali za svoju vlasť v rôznych konfliktoch – od napoleonských
vojen, cez prusko-francúzsku vojnu, až po 1. svetovú vojnu. Mnohí z nich
dosiahli vysoké vojenské hodnosti a mali Železné kríže.
Židia v nemeckej armáde počas druhej
svetovej vojny boli považovaní za dobrých a statočných vojakov, ktorí
hrdinsky bojovali na frontoch a mnohí z nich položili aj svoj život
za nacistické Nemecko. Bolo medzi nimi prinajmenšom 21 generálov, sedem
admirálov a jeden poľný maršal. Židia však slúžili Hitlerovi nielen
v nemeckej armáde, ale napríklad aj v jednotkách SS a polície.
Mnohí z nich odišli po druhej svetovej vojne do Izraela, kde od roku 1948
bojovali v armáde židovského štátu. Skúsenosti, získané v nemeckom
Wehrmachte, využili pri masakrovaní Arabov.
Motivácia vojakov so židovskými koreňmi
v nemeckej armáde počas druhej svetovej vojny bola rôzna. Mnohí
z nich boli presvedčení, že jedine v armáde sa môžu cítiť bezpečne.
Bolo aj nemálo takých, ktorí sa chceli vyznamenať v službe Nemecku, ktoré
vnímali ako svoju vlasť a preto chceli bojovať proti nepriateľom Nemecka.
Nemilovali Hitlera, ale svoju nemeckú vlasť. Rozhodná väčšina z nich sa síce
voči národnosocialistickému režimu stavala s odporom, ale armádu vnímali ako
apolitickú. Statočnou službou v nemeckej armáde chceli dokázať nenávideným
hitlerovcom, že Židia sú rovnako dobrí ako ostatní Nemci a zaslúžia si byť
považovaní za skutočných Nemcov.
Iní verili, že svojou obetavou vojenskou
službou ochránia svojich rodinných príslušníkov, ktorých v Nemecku
diskriminovali, ponižovali, nútili ich nosiť Dávidovu hviezdu a nakoniec ich
deportovali do pracovných táborov. Židovskí vojaci vo Wehrmachte sa snažili
svojich rodinných príslušníkov chrániť obetavou službou za Nemecko.
Mnohých z nich nedokázali nijaké ťažkosti
odradiť od ich odhodlania vyznamenať sa v službe nacistickému Nemecku. Keď
na Hitlerov rozkaz začali v roku 1940 sliediť v nemeckej armáde po
Židoch, došlo k mnohým komplikáciám. Problémom sa stali židovskí vojaci,
ktorí sa stali hrdinami v poľských a francúzskych kampaniach Wehrmachtu. Mnohí
boli vážne zranení a za preukázanú statočnosť dostali vysoké vyznamenania.
Sám Adolf Hitler uznal, že vyhodiť týchto hrdinov z nemeckej armády pre
ich židovský pôvod by bola veľká nevďačnosť. Preto boli prijaté nové opatrenia,
ktoré zmiernili krivdu páchanú na týchto vojakoch. Nový špeciálny postup
umožňoval židovským vojakom požiadať o podmienečné povolenie zotrvať
v nemeckej armáde (Genehmigung). A vo výnimočných prípadoch mohli
vojaci so židovskými koreňmi získať dokonca certifikát nemeckej krvi
(Deutschblütigkeitserklärung). Všetky žiadosti však osobne posudzoval sám
Hitler, ktorý udelil niekoľko tisíc takýchto povolení.
Mnohým židovským vojakom sa podarilo zatajiť
svoj pôvod, ale predsa sa stávali zriedkavé prípady odhalenia takýchto vojakov,
ktorí boli následne vyhodení z armády. Pre niektorých z nich to bola
ťažká rana, avšak iní, predovšetkým poloviční Židia, sa z toho tešili.
Mnohí nemeckí vojaci so židovskými koreňmi
túžili dostať sa z frontu a prežiť, ale „boli aj takí, ktorí chceli
bojovať až do poslednej kvapky krvi. Napríklad dôstojník námorného
delostrelectva Paul Ascher, ktorý bol zajatý po potopení lode ‚Admiral Graf
Spee‘. Ušiel spoza drôtov, dostal sa do Nemecka a vrátil sa do Kriegsmarine,
kde natrafil na slávny ‚Bismarck‘. Iný príklad – plukovník Ernst Bloch. Za
židovský pôvod ho vyhodili z armády, no na konci vojny vstúpil do Volkssturmu a
v roku 1945 pri Berlíne bojoval s boľševikmi. Aj mnohí ďalší židovskí vojaci po
odstránení z radov armády robili všetko preto, aby sa do nej opäť vrátili.
Jeden z nich sa o to pokúšal rok. Konečne dostal povolenie... v júni 1941.
Padol v prvých dňoch operácie Barbarossa“ (cz24.news).
Čo je však pre nás najdôležitejšie, výskumy
amerického historika spochybňujú nepravdivé argumenty, ktoré slovenskí
neomarxisti a všetky protislovenské živly používali a dodnes
používajú na útoky proti slovenským politickým osobnostiam toho obdobia. Ide
o nepravdivé obvinenia, že Dr. Jozef Tiso, Alexander Mach či iní
predstavitelia Slovenskej republiky v rokoch 1939–1945 majú priamy podiel
na likvidácii Židov v nacistických vyhladzovacích táboroch.
Americký historik Bryan Mark Rigg na základe
dlhoročných výskumov medzi židovskými veteránmi, bojujúcimi v nemeckom Wehrmachte,
tvrdí, že ani Židia nevedeli o holokauste. Doslova uvádza: „Keď som začínal,
bol som presvedčený, že všetci Nemci presne vedeli, čo sa deje vo
vyhladzovacích táboroch. Ukázalo sa však, že to tak nebolo. Podarilo sa mi
osloviť asi sto veteránov. Každý z nich prišiel počas holokaustu v priemere
o sedem-osem príbuzných. A predsa nemali potuchy, čo sa deje. Pamätajte,
prosím, na to, že ani Židia, ktorí stáli v rade do plynových komôr v
Osvienčime-Birkenau, nemali potuchy, čo ich čaká“ (cz24.news).
Natíska sa logická otázka: ako mohol Dr. Jozef
Tiso, alebo Alexander Mach, či iní predstavitelia Slovenskej republiky
v rokoch 1939–1945 vedieť o holokauste, keď o ňom nevedeli ani Židia,
ktorí už „stáli v rade do plynových komôr v Osvienčime-Birkenau“?
To, že slovenskí politici nemali ani len
tušenia o masovom zabíjaní Židov v nacistických vyhladzovacích
táboroch, dokazujú aj iné argumenty. Napríklad aj Národný súd uznal, že nikto
zo slovenských predstaviteľov nemohol vedieť o masovom zabíjaní Židov v nacistických
vyhladzovacích táboroch. Píše o tom aj Alexander Mach, jeden
z najvýznamnejších slovenských politikov počas druhej svetovej vojny, vo
svojej knihe, v ktorej okrem iného uvádza: „Pre súd ste mali dôkazy
i svedkov, nóty a zmluvy, z ktorých vychádzalo, že sme súhlasili
iba s vysídľovaním, že sme ešte i trovy usídlenia zaplatili, že nám
ani na um nemohlo prísť, čo sa potom stalo, čo už dnes vieme...“ (Mach, A.:
Z ďalekých ciest. Druhé upravené vydanie. Martin: Matica slovenská, 2009.
ISBN 978-80-7090-915-7, s. 194).
Slovensko zaplatilo Nemecku trovy usídlenia
Židov v Poľsku. Prečo by to slovenskí predstavitelia robili, keby vedeli,
že Židia sa nejdú do Poľska usídliť a slobodne tam žiť, ale že idú na
smrť?! Veď v takom prípade by nemalo zmysel platiť Nemecku trovy usídlenia
Židov v Poľsku. Aj Alexander Mach vždy otvorene písal, že mu išlo
o vysídlenie, ale nie o genocídu Židov. Potvrdzujú to aj tieto
dôrazné vety z jeho knihy: „Išlo o vysídlenie! A nie
o vyvraždenie!“ (Mach, A.: Z ďalekých ciest. Druhé upravené vydanie.
Martin: Matica slovenská, 2009. ISBN 978-80-7090-915-7, s. 206).
V zmysle všetkých uvedených faktov je
potrebné pranierovať pred svedomím národa protislovenské živly, ktoré sa po
roku 1989 pretransformovali do štruktúr novodobej slovenskej politiky.
Cieľom týchto štruktúr je za každú cenu zdiskreditovať národné
a kresťanské korene slovenského národa, aby ho ľahšie mohli zomlieť
v mlynčeku EÚ a pretransformovať tak Slovákov na Európanov, ktorí by
sa k slovenskému národu stavali s dešpektom.
Karol Dučák
::
Súvisiace články:
Zdá sa, že Slováci sa renegátov nikdy nezbavia
Zdá sa, že Slováci sa renegátov nikdy nezbavia (2)
::
Prosíme, nebuďte ľahostajní.
Postavte sa za pravdu, vyjadrite svoj názor – napríklad formou komentára pod
článkom.
Ak vás zaujíma, čo pripravujeme, ak chcete
získať publikácie z našej edície, prihláste sa
na odber e-mailového mesačníka: podrobnejšie informácie.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára
Pravidlá diskusie v PriestorNete
1. Komentovať jednotlivé príspevky môže každý záujemca, a to pod svojím menom, značkou alebo anonymne.
2. Komentáre nesmú obsahovať vulgarizmy ani urážlivé a nemravné vyjadrenia, nesmie sa v nich propagovať násilie; zakázané sú aj ostatné neetické prejavy, napríklad nepodložené obvinenia. Komentár by mal byť zameraný na predmet príspevku a nie na osobu autora či redaktora.
3. Komentáre nesúladné s predchádzajúcim ustanovením, rovnako tak bezobsažné komentáre, nebudú publikované.
4. Diskusia je moderovaná – znamená to, že zverejnenie komentára nie je okamžité, ale závisí aj od časových možností redaktora. Redaktor má právo odmietnuť, čiže nepublikovať komentár aj bez udania dôvodu.
5. Odoslaním komentára jeho autor vyjadruje súhlas s týmito pravidlami.